مجله آموزشی

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

امروزه شاهد محبوبیت بسیار زیاد انواع چمن مصنوعی میباشیم. چمن مصنوعی ها انواع مختلف و کارایی های مختلفی دارند که میتوانید از آیریس موکت تهیه فرمایید. آیریس موکت به شما عزیزان انواع چمن مصنوعی را معرفی و درباره هرکدام مشاوره رایگان داده تا بتوانید به راحتی به انتخاب چمن مصنوعی بپردازید. در ادامه همراه ما باشید تا با انواع چمن مصنوعی آشنا شوید. برای مشاهده قیمت چمن مصنوعی و یا خرید آن می توانید روی لینک کلیک کنید و نمونه های متنوع را مشاهده کنید.

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی با ظاهری خیره کننده در دراز مدت برای محیط زیست بسیار مفید است و بر اساس مواد، رنگ، طول و ویژگی ها به انواع مختلفی تقسیم می شود. در این مقاله تصمیم گرفتیم با انواع چمن مصنوعی با توجه به طبقه بندی های مختلف آشنا شویم. ظاهر چمن مصنوعی این روزها بسیار جالب است، اگرچه اکثر صاحبان خانه هنوز هم از چمن طبیعی استفاده می کنند. اما مطمئناً با نصب چمن مصنوعی، از ویژگی های منحصر به فرد آن شگفت زده خواهید شد. تنها خوبی چمن مصنوعی قابلیت استفاده از مواد مصنوعی در ساخت آن است. اگرچه هنوز مضر بودن آن ثابت نشده است، اما برای بسیاری نگران کننده است. بنابراین، برای انتخاب راحت و بدون نگرانی، باید با انواع چمن مصنوعی آشنا شوید:

چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی ورزشی از انواع متداول این محصول است که نسبت به مدل های دیگر دوام، استحکام و انعطاف پذیری بیشتری دارد و قطر الیاف بیشتری دارد. البته در نظر داشته باشید که هر زمین ورزشی مانند فوتبال، گلف، تنیس و … نیاز به ویژگی های خاصی از چمن دارد. بنابراین، انواع مختلفی از چمن در این دسته وجود دارد.

چمن مصنوعی تزئینی

اگر قصد دارید حیاط، روف گاردن، باغ، تراس، ویلا و غیره خود را تزئین کنید؛ شما باید مدل های تزئینی چمن مصنوعی را انتخاب کنید. مهمترین تفاوت چمن مصنوعی تزئینی با چمن ورزشی قطر الیاف آنهاست. الیافی که برای ساخت چمن مصنوعی تزئینی استفاده می شود ظریف تر، نرم تر و شبیه به چمن طبیعی هستند، اما شکننده تر از الیاف چمن مصنوعی ورزشی هستند. برای تزئیینات عموما از چمن مصنوعی دیواری استفاده می شود.

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی کوتاه

انواع چمن مصنوعی کوتاه 15 تا 20 میلی متر معمولا برای ورزش های غیر تماسی مانند تنیس، گلف، پدل، والیبال، سالن بدنسازی و دو و میدانی استفاده می شود. به عنوان یک قاعده، مدل های کوتاه تر برای اتاق هایی در نظر گرفته شده است که احتمال رشد بیش از حد چمن بیشتر است. بهترین انتخاب هستند. البته، چمن مصنوعی بلندتر ممکن است طبیعی‌تر به نظر برسد، اما برای برخی کاربردها بهتر است الیاف کوتاه‌تری انتخاب کنید. چمن مصنوعی موکتی نوعی چمن مصنوعی کوتاه محسوب می شود.

چمن مصنوعی بلند

الیاف بلندتر برای ورزش های تماسی مانند فوتبال یا راگبی مناسب تر است، به شرطی که از پر کننده برای تقویت الیاف چمن استفاده کنید. برای استفاده مسکونی یا تجاری اگر به دنبال ظاهری بسیار شیک و نزدیک به چمن طبیعی هستید، بهتر است مدل های بلندتر از 25 تا 48 میلی متررا انتخاب کنید.

چمن مصنوعی رنگ روشن

برای ایجاد کنتراست و جلوه سایر اجزای دکور بهتر است از عناصر تیره رنگ استفاده کنید. به عنوان مثال، مواد پلاستیکی چوب قهوه ای غنی، افزودنی بسیار زیبایی برای مدل هایی مانند رویال خواهد بود.چمن های سبک از نظر بصری فضا را بزرگ می کنند. اگر فضای کوچکی دارید حتما از گیاهان با رنگ روشن استفاده کنید.  در برخی موارد شاهد استفاده از پوشش گیاهی تیره در یک فضا هستیم، مثلاً حیاط ساختمانی را تصور کنید که از چوب کاج یا شمشاد استفاده شده است، در چنین شرایطی چمن های روشن بهترین گزینه برای حداکثر اثربخشی هستند.

اطلاعات بیشتر: قیمت چمن مصنوعی برند ظریف مصور

چمن مصنوعی رنگ تیره

چمن تیره رنگ می تواند به عنوان یک عنصر برجسته قوی استفاده شود. این رنگ به خوبی رنگ های براق و زنده را به نمایش می گذارد، بنابراین در پروژه هایی مانند نمایشگاه و فروشگاه می توان از این رنگ به عنوان پس زمینه ای مناسب برای انواع چمن مصنوعی استفاده کرد.  چمن تیره با یک بار نصب و در یک فضای بزرگ زیبا و طبیعی است، اما بسیاری از خریداران چمن مصنوعی در مواجهه با نمونه تاریک این محصول مرتکب این اشتباه بزرگ می شوند.

چمن مصنوعی با نخ نایلون

نخ نایلون بدون از دست دادن ثبات در هنگام ذوب شدن در دماهای بالا، در تولید انواع چمن مصنوعی استفاده می شود. الیاف نایلون بسیار محکم و سرسخت هستند. این الیاف حتی در زمین های ورزشی یا مکان های شلوغ نیز شکل خود را حفظ می کنند و کوبیدگی و شکستگی ندارند.

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی پلی پروپیلن

پلی پروپیلن از ارزان ترین گیاهان موجود در بازار هستند. پلی پروپیلن در مقایسه با نایلون بافت ظریف تری دارد. ظاهر این گیاهان حتی از فاصله نزدیک بسیار واقعی به نظر می رسد. چمن مصنوعی ساخته شده از نخ پلی پروپیلن سبک، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه است. اگر با چمن مصنوعی محوطه سازی می کنید، روی الیاف نرم و انعطاف پذیر این محصول حساب کنید.

چمن مصنوعی پلی اتیلن

این ماده بیشترین کاربرد را در انواع کفپوش ها و چمن مصنوعی دارد. پلی اتیلن در بین صاحبان املاک و خانه های خصوصی محبوب است. نگهداری از چمن طبیعی و کاشته شده زمان بر و بسیار پرهزینه است. به همین دلیل، بسیاری از افراد تمایل دارند که چمن مصنوعی را با چمن کاشته شده جایگزین کنند. در این مورد، آسیب به زیبایی و تزئینات قلمرو خارجی همیشه در نظر گرفته می شود.

مناسب ترین چمن مصنوعی

 قیمت های بالای چمن مصنوعی تقریباً همه را نگران کرده است. اما انتخاب ارزان‌ترین محصول ممکن است به معنای عدم عملکرد مناسب یا طول عمر کمتر باشد. نگران هزینه ها نباشید محصولات با کیفیت بالاتر به مرور زمان مقرون به صرفه تر می شوند. هنگام خرید چمن مصنوعی فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. کودکان، حیوانات خانگی و غیره از عوامل مهم در انتخاب داشتم یک کفپوش خوب هستند. از قبل فکر کنید که این چمن مصنوعی را از کجا می خرید.چمن مصنوعی باید مناسب مکان های زیر باشد:

  • زمین های ورزشی فضای آزاد
  • زمین های بازی کودکان
  • فضای سبز شهری
  • انواع چمن مصنوعی روف گاردن
  • کفپوش باغ رستوران ها
  • چمن مصنوعی تالار و کافی شاپ
  • محوطه سازی ویلا و مجتمع های مسکونی
  • دکوراسیون مجتمع تجاری، نمایشگاهی

برای هر کدام از مکان های زیر می توانید از بین انواع چمن مصنوعی بهترین را انتخاب کنید. همه چمن مصنوعی های ایریس موکت مناسب شما عزیزان می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع چمن مصنوعی به وب سایت ایریس موکت مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده در تصویر تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *