مجله آموزشی

بهترین رنگ موکت برای فرش

بهترین رنگ موکت برای فرش

بهترین رنگ موکت برای ترکیب با رنگ های گردویی، طوسی، فیلی، قرمز، زرشکی، فیروزه ای، سرمه ای و … را در این بخش به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. حتما شما عزیزان برای یرا اینکه رنگ موکت برای فرش شما مناسب باشد به دنبال رنگ های مناسب موکت هستید و نمی دانید باید چطور رنگ موکت را با فرش هماهنگ کنید. در این مقاله از آیریس موکت میخواهیم انواع رنگ موکت برای فرش را به شما معرفی کنیم و شما بهترین ها را برای دکوراسیون داخلی خود داشته باشید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای مشاهده لیست قیمت موکت روی لینک کلیک کنید و یا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

ترکیب رنگ موکت با فرش

اگرچه امروزه بیشتر صاحبان خانه ترجیح می دهند کف خانه مانند پارکت یا سرامیک را در معرض دید قرار دهند، اما هنوز هم افرادی هستند که به موکت علاقه دارند و ترجیح می دهند کف یا برخی اتاق ها را با موکت پر کنند. به خصوص در اتاق کودکان به دلیل راحتی بیشتر کودکان هنگام بازی روی زمین، معمولاً کف آن موکت می شود. در هر صورت، سلیقه صاحب خانه مهم است. انواع مختلفی از موکت ها در طرح ها، رنگ ها و متریال های مختلف در بازار موجود است، بنابراین دست همه برای انتخاب باز است.

اما چگونه می توان موکتی را انتخاب کرد که با فرش همخوانی داشته باشد؟ این سوالی است که بسیاری از افراد از خود می پرسند. قوانین و نکاتی برای انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی وجود دارد که به لطف آنها می توانید هارمونی زیبایی ایجاد کنید. در ادامه این مقاله نحوه انتخاب ترکیب رنگ موکت برای فرش خود را به شما آموزش می دهیم.

برای فرش باید چه رنگ موکتی انتخاب کنم؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، انتخاب رنگ مناسب میتواند هارمونی زیبایی را در دکوراسیون داخلی منزل شما ایجاد کند به خصوص رنگ کف خانه به دلیل اینکه فضای زیادی را اشغال می کند می تواند بسیار چشمگیر باشد و بستری برای جزئیات دیگر فراهم کند. اگر فرزند کوچکی در خانواده وجود دارد بهتر است از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید تا شستن مداوم موکت مشکلی نداشته باشد. در این قسمت شما را با رنگ موکت مناسب برای هر فرش آشنا می کنیم و آن را بررسی می کنیم. اگر در مورد انتخاب رنگ موکت برای منزل خود سوال دارید یا صرفاً به موضوعات مرتبط با طراحی داخلی علاقه مند هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین رنگ موکت برای فرش

بهترین رنگ موکت برای فرش

نقش رنگ موکت در دکوراسیون داخلی

کف ساختمان به دلیل وسعت یکی از مهمترین سطوحی است که در چیدمان فضای داخلی موکت و فرش باید به آن توجه کرد. هر رنگ موکتی که برای ست کردن با رنگ فرش انتخاب می کنید، باید با تمام عناصر تزئینی هماهنگ باشد. موکت تنوع رنگی زیادی دارد و یکی از بهترین انتخاب ها برای کفپوش است. انواع موکت های عایق حرارتی و الیاف موکت ضربه ها را جذب کرده و کف خانه شما را گرم و نرم نگه می دارد. در ساختمان‌های جدید که کف زمین پارکت می‌شود، از موکت های فشرده برای زیباتر جلوه دادن دکوراسیون استفاده می‌شود. این موکت ها بیشتر شبیه فرش های ماشینی هستند.

انتخاب رنگ مناسب موکت برای فرش

موکت ها در طیف وسیعی از رنگ های خنثی، گرم و سرد تولید می شوند. برای زیبا جلوه دادن فرش بهتر است رنگ موکت با زمینه فرش همخوانی داشته باشد. ما در تولید فرش از چندین رنگ نخ استفاده می کنیم اما در راهنمای تطبیق فرش، رنگ و شابلون اصلی معیار اصلی ما برای ترکیب رنگ موکت با فرش است. در واقع با توجه به رنگ زمینه یکسان می توانید رنگ موکت را بدون توجه به طرح انتخاب کنید. برخی از رنگ ها مکمل یکدیگر هستند، برخی دیگر متضاد هستند. استفاده درست از رنگ ها در کنار هم باعث می شود تنوع بیشتری در دکوراسیون خود داشته باشید و خانه شما شیک و مجلل به نظر برسد.

چگونه رنگ موکت را با فرش ست کنیم؟

یکی از اصول اساسی دکوراسیون داخلی هماهنگی است. وقتی وسایل خانگی را می توان به نحوی با هم هماهنگ کرد و هماهنگی خوبی ایجاد کرد در نهایت دکوراسیون داخلی مطلوبی خواهید داشت. به عنوان مثال، بسیار بعید است که یک طراح داخلی کفپوش چوبی را با مبلمان استیل پیشنهاد دهد. استفاده از موکت و فرش به همین صورت است. رنگ فرش  و موکت باید هماهنگ و مکمل یکدیگر باشد تا هماهنگی خوبی ایجاد شود.

ترکیب رنگ موکت برای فرش گردویی

انتخاب رنگ موکت برای فرش گردویی کمی شبیه انتخاب رنگ فرش کرم است با این تفاوت که در اینجا زمینه فرش شما گرمتر و تیره تر است. بنابراین می توانید از موکت های رنگ روشن برای ایجاد تناسب استفاده کنید و از همراهی رنگ های متضاد لذت ببرید. موکت های رنگ روشن مانند کرم، سفید و شیری می توانند این تضاد را به خوبی در کف خانه شما به نمایش بگذارند. اگر فقط به دنبال هماهنگی هستید، رنگ موکت را برای فرش قهوه ای و رنگ موکت برای فرش کرم انتخاب کنید.

به عنوان مثال هنگام انتخاب رنگ موکت برای فرش قهوه ای از رنگ قهوه ای تیره یا کمی روشن تر و برای فرش زمینه کرم از موکت های شیری یا قهوه ای روشن استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که با انتخاب رنگ های متضاد نمی توان هارمونی ایجاد کرد. با این حال، با استفاده از ترکیب رنگ های متضاد، به عمق بصری می رسید که با ترکیب رنگ های مشابه کمتر است. این مقاله به این معنی است که فرش یا موکت شما وقتی با رنگ های متضاد ترکیب می شود بهتر به نظر می رسد.

رنگ موکت برای فرش قرمز و زرشکی

اگر فرش های خانه شما قرمز یا زرشکی هستند، رنگ تیره موکت ممکن است باعث ایجاد احساس ناخوشایند خفگی یا بی نظمی بینایی شود. رنگ های روشن بیشتر برای ست موکت با فرش لاکی مناسب هستند. طیف این رنگ روشن می تواند با رنگ غالب در نقش های فرش هماهنگ باشد.

رنگ موکت برای فرش فیروزه ای

فیروزه ای رنگ سبز آبی است که دقیقاً بین آبی و سبز در چرخه رنگ قرار می گیرد. همچنین حاوی سایه های زرد است که به تاثیر فیروزه ای در اتاق کمک می کند. در حالی که بیشتر رنگ ها را می توان گرم یا سرد توصیف کرد، فیروزه ای می تواند هر چیزی باشد. این به این دلیل است که فیروزه از رنگ آبی که رنگی سرد است و زرد که رنگی گرم است تشکیل شده است. عمق رنگ زرد در سایه خاصی از فیروزه بر گرم یا سرد بودن آن تاثیر می گذارد. فیروزه ای بیشتر آبی است و هنگامی که در طراحی داخلی استفاده می شود، اثر آرام بخشی دارد، اما اجزای زرد این رنگ آن را به سایه ای پر انرژی تبدیل می کند که در صورت استفاده بیش از حد می تواند بسیار زیاد باشد.

بهترین رنگ موکت برای فرش

بهترین رنگ موکت برای فرش

رنگ موکت برای فرش سرمه ای

آبی سرمه ای یکی از رنگ های پرطرفدار در دکوراسیون منزل است و از رنگ های مدرن برای فرش محسوب می شود. از آنجایی که این رنگ مجلل کمی تیره است. با فرش های تیره نمی توان از آن استفاده کرد. بهترین انتخاب رنگ فرش برای فرش آبی تیره خاکستری، عاجی و خاکستری روشن است.

رنگ موکت برای فرش کرمی

رنگ کرمی یکی از رنگ های خنثی است و به راحتی با رنگ های مختلف ترکیب می شود. اما از طرفی فرش کرمی را می توان با موکتی همرنگ با فرش ست کرد. به عنوان مثال به جای فرش کرمی روشن می توانید از فرش قهوه ای یا شتری رنگ استفاده کنید. برای فرش کرم تیره برعکس عمل کنید و یک موکت کرم روشن یا گلدار انتخاب کنید. رنگ کرمی یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در طراحی داخلی است. رنگی که می تواند هارمونی بسیار خوبی با پوشش های چوبی ایجاد کند و فضایی گرم و دلنشین به خانه ببخشد. باید مراقب پوسیدگی های کرم روشن باشید و در صورت لزوم آن را توسط یک قالیشویی مورد اعتماد شستشو دهید.

رنگ موکت برای فرش طوسی، فیلی

یک فرش خاکستری را می توان به راحتی با موکت های رنگ روشن ترکیب کرد. همانطور که میدانید، خاکستری یک رنگ خنثی است. بنابراین به راحتی می توان آن را با انواع رنگ های گرم و سرد ترکیب کرد. موکت های بژ، سبز، زرد و … گزینه های خوبی برای ست شدن با فرش های خاکستری هستند. اکثر مردم بر این باورند که رنگ فیلی متعلق به خانواده خاکستری است. البته نمی توان منکر شباهت های خاکستری، فیلی، موشی و… شد، فیلی نیز مانند خاکستری یکی از رنگ های خنثی و پرطرفدار است که می توان آن را با موکت های نارنجی، قرمز، آبی، بنفش و… ست کرد.

این ترکیب رنگ ها برای فرش قسمتی کوچی از رنگ های موکت های آیریس میباشد که شما میتوانید با انواع فرش هماهنگ کنید. شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره انتخاب ترکیب رنگ موکت برای فرش با شماره های درج شده در وب سایت آیریس موکت تماس حاصل فرمایید و یا به وب سایت ما مراجعه کنید و انواع ترکیب رنگ های موکت را در آن مشاهده نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *