مجله آموزشی

تشخیص کیفیت موکت

نحوه تشخیص کیفیت موکت

روش های تشخیص کیفیت موکت چیست؟ یک موکت با کیفیت دارای چه ویژگی هایی میباشد؟ اگر قصد خرید موکت را دارید پیشنهاد میکنیم مدل های با کیفیت را انتخاب کنید. روش های مختلفی برای تعیین کیفیت موکت وجود دارد که می توان به بررسی لایه سطحی موکت، تراکم موکت، میزان پیچش نخ های موکت و نوع الیاف استفاده شده در ساخت موکت اشاره کرد. با این مقاله از آیریس موکت همراه باشید تا با روش های تشخیص کیفیت موکت با کیفیت آشنا شوید. برای مشاهده قیمت موکت با آیریس همراه باشید.

نحوه تشخیص کیفیت موکت

موکت خوب، موکتی است که از بهترین جنس ساخته شده باشد. در حال حاضر انواع موکت از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می شود. اگر یکی از اعضای خانواده آلرژی دارد، موکت پشمی را انتخاب کنید. قیمت این گونه موکت ها کمی بالاتر است، اما الیاف پشم بر هوا تاثیر نمی گذارد و واکنش های آلرژیک را افزایش نمی دهد.لازم به ذکر است فقط موکت های یشم از نخ طبیعی ساخته شده اند. انواع موکت از نایلون، پلی استر، پلی پروپیلن، اکریلیک و سیصد الیاف مصنوعی ساخته می شود. نوع موکت در قیمت، دوام و کیفیت آن تاثیر زیادی دارد. برای اتاق نشیمن خود موکت های لوکس و با کیفیت بخرید. در مورد اتاق کودک، موکت هایی با الیاف محکم تر و بادوام تر، مزیت دارند. مهم ترین نکته در خرید موکت توجه به نوع نخ است. اما اگر یک موکت خوب بافت  مناسبی نداشته باشد، خیلی زود خراب می شود. نوع بافت و برش نخ موکت یکی از عوامل مهم در کیفیت و دوام موکت می باشد.

قیمت موکت ایرانی

مهم ترین نکات تشخیص کیفیت موکت

تراکم موکت، پیچیدگی الیاف و وزن ظاهری موکت مهم ترین عوامل در تشخیص کیفیت موکت میباشند که به توضیح هرکدام پرداخته ایم:

نحوه تشخیص کیفیت موکت

نحوه تشخیص کیفیت موکت

تراکم موکت

یکی از عواملی که کیفیت موکت را تعیین می کند، تراکم موکت است، یعنی تراکم الیاف در هر متر مربع که نشان دهنده میزان فشرده شدن الیاف موکت است. هر چه تراکم موکت بیشتر باشد، میزان فشردگی الیاف آن موکت بیشتر می شود. در موکت هرچه تراکم موکت بیشتر باشد موکت محکم تر و کاربردی تر خواهد بود. تعیین کیفیت یک موکت به این معنی است که اگر چندین موکت از نظر نوع الیاف، رنگ، بافت و … یکسان باشند، موکت با تراکم بالاتر، موکت بهتری خواهد بود و با خیال راحت آن را خریداری می کنند.

پیچیدگی الیاف

پیچیدگی الیاف موکت یکی دیگر از عوامل تشخیص کیفیت موکت در نظر گرفته میشود..پیچیدگی الیاف با تعداد تاب های هر نخی که موکت را تشکیل میدهد تعیین می شود. این پیچ ها در یک اینچ اندازه گیری می شوند و به اختصار Tpi نامیده می شوند که مخفف تعداد پیچش در اینچ است. در پشت موکت یا در مشخصات فنی موکت تعداد پیچش الیاف نوشته شده است اصلا نگران نباشید زیرا محاسبه پیچیدگی الیاف موکت کار بسیار ساده ای است که به راحتی می توانید آن را بشمارید. کافی است به یکی از نخ های موکت دقت کنید و تعداد پیچش های آن را بشمارید. اگر طول الیاف کمتر از یک سانتی متر باشد با استفاده از نسبت،  تعداد پیچ ها را در یک سانتی متر بدست آورید. اکنون می توانید به راحتی مقایسه کنید به این گونه است که پیچ های بیشتر به معنای عملکرد و کیفیت بهتر است.

معرفی موکت های جدید 1403

وزن ظاهری موکت

وزن موکت که به آن وزن ظاهری موکت می گویند یکی دیگر از شاخص های کیفیت موکت است که البته این پارامتر برای موکت های مختلف متفاوت خواهد بود. متاسفانه اهمیت وزن موکت به عنوان یکی از عوامل مهم تعیین کننده دوام آن در بازار توسط فروشندگان اغراق شده است، این امر به گونه ای نشان داده می شود که بهترین راه برای خرید یک موکت بسیار بادوام، خرید موکتی با وزن سنگین تراست، زیرا تنها عامل مهم تعیین کننده دوام موکت ، وزن آن است.اگرچه وزن موکت عامل بسیار مهمی در تعیین کیفیت آن است، اما در هنگام خرید موکت باید به عوامل مختلفی توجه کرد.وزن بیشتر موکت می تواند نشانه ای از ماندگاری بیشتر موکت باشد. 

تشخیص کیفیت موکت بر اساس برند

اگر قصد خرید موکت خارجی را دارید، بهترین تولیدکنندگان در آمریکا، هند، ترکیه و چین هستند. در مورد این محصول موکت چینی به درد نمی خورد. محصولات ایرانی کیفیت بالایی دارند و برندهایی مانند موکت پالاز، موکت ظریف مصور سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده اند. اما برند مهم نیست و یک فروشنده خوب موکت می تواند موکتی با بالاترین کیفیت ارائه دهد. پس فقط به برند اهمیت ندهید.

نحوه تشخیص کیفیت موکت

نحوه تشخیص کیفیت موکت

تشخیص کیفیت موکت بر اساس تراکم

در این بازار موکت هایی با عرض 2 تا 3 متر و گاهی 4 متر به فروش می رسد. زمانی که این موکت ها در حین نصب به یکدیگر متصل می شوند در محل اتصال درزهایی ایجاد می شود که طول آن به نوع، بافت و رنگ موکت بستگی دارد. به عنوان مثال موکت های بافت فشرده نسبت به انواع دیگر موکت ها درزهای قابل مشاهده تری دارند. برای جلوگیری از ایجاد درز، هنگام نصب موکت ها در کنار یکدیگر، باید به سمت خواب پرز توجه کنید. تراکم الیاف موکت معیاری برای سنجش کیفیت آن است. این به تعداد الیاف در هر سانتی متر مربع اشاره دارد و هر چه تراکم بیشتر باشد، موکت بادوام و انعطاف پذیرتر خواهد بود. تراکم دانه های بالاتر نیز در برابر سایش و پارگی مقاوم تر است و سلامت موکت را در مناطق پرتردد حفظ می کند. 

قیمت انواع موکت خارجی

خرید موکت با کیفیت

روش های مختلفی برای تشخیص کیفیت موکت اوجود دارد، به عنوان مثال موکت از نظر تراکم ، میزان پیچش نخ ها، نوع الیاف استفاده شده و ضمانت محصول بسیار متفاوت  و با کیفیت . اگر قصد خرید موکت باکیفیت را دارید توصیه می کنیم از مجموعه آیریس موکت دیدن کنید. ما با ارائه انواع موکت با کیفیت، به یکی از بزرگترین تامین کنندگان موکت ، کفپوش، و انواع چمن مصنوعی تبدیل شده ایم. برای دریافت مشاوره و خرید از مجموعه ما به وب سایت آیریس موکت مراجعه کنید و یا با ما در تماس باشید. 

برای تشخیص کیفیت موکت باید به عواملی مانند جنس، کیفیت، طرح، اندازه و قیمت توجه کرد. همچنین انتخاب یک فروشگاه با تجربه و قابل اعتماد بسیار مهم است. در این راستا فروشگاه هایی مانند آبریس موکت می توانند گزینه مناسبی برای خرید موکت باشند. آیریس موکت با طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها، انواع موکت با کیفیت بالا را با قیمت مناسب به مشتریان ارائه می دهد.علاوه بر این، تیمی از کارشناسان مجرب به مشتریان مشاوره و راهنمایی های حرفه ای در زمینه خرید موکت ارائه می دهند. بنابراین با انتخاب آیریس موکت می توانید به راحتی بهترین موکت را برای منزل خود پیدا کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *