مجله آموزشی

نکات مهم قبل از خرید موکت که باید بدانید!

نکات مهم قبل از خرید موکت

آشنایی با نکات مهم قبل از خرید موکت بسیار مهم است. شما عزیزان قبل از خرید موکت مورد نظر خود باید با جنس، رنگ، مدل و … آن آشنا شوید تا در انتخاب خود اشتباه نکنید. انتخاب و خرید موکت به عنوان کفپوش فواید زیادی دارد. موکت ها اغلب در اتاق خواب ها استفاده می شوند زیرا خاصیت گرم کنندگی آن ها باعث می شود اتاق خواب گرم تر و آرامش بخش تر شود. انتخاب موکت مناسب نیز می تواند یک دکوراسیون موثر برای اتاق باشد. از آنجایی که خرید موکت ممکن است اغلب اتفاق نیفتد، بسیاری از مردم با آنچه باید هنگام خرید آن بدانند آشنا نیستند. به همین نکات مهم قبل از خرید موکت را برای شما آماده کرده ایم تا در انتخاب موکت مناسب با قیمتی مقرون به صرفه به شما کمک کنیم.    

نکات مهم قبل از خرید موکت

  • جنس موکت را بشناسید

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید موکت  جنس آن است،موکت در جنس های مختلفی عرضه می شود. قیمت موکت اغلب بسته به نوع موکت بالا و پایین می شود. آشنایی با انواع موکت و موارد مصرف آن می تواند اولین قدم در خرید موکت باشد.بسته به اتاقی که موکت را برای آن خریداری میکنید، متریال مناسب را انتخاب کنید. توجه کنید که فضا چقدر شلوغ است و ترافیک روی موکت چقدر است. به وسایلی که قرار است روی آن قرار دهید توجه کنید.همه اینها به شما کمک می کند تا نوع موکت مناسب فضای خود را انتخاب کنید. برخی از موکت ها مقاومت کمتری دارند، برای مناطق پرتردد مناسب نیستند و خیلی زود خراب می شوند. اگر منطقه ای پر رفت و آمد دارید، به دنبال موکت های ضخیم تر و بادوام تر باشید.اگر آلرژی دارید یا علاقه مند به انتخاب های دوستدار محیط زیست هستید، باید بدانید که موکت های الیاف مصنوعی بر هوای داخل خانه تأثیر می گذارند و می توانند حساسیت های شما را تشدید کنند. در این صورت بهتر است موکت هایی را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی مانند پشم تهیه شده اند تا بر هوای اتاق تاثیر نگذارند.  

  • مدل های مختلف موکت را بررسی کنید

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید موکت  مدل های مختلف آن است. درست مانند نوع موکت، طرح های موکت نیز متنوع است. اما باید بدانید که برای اکثر انواع موکت تقریبا همه مدل ها را می توانید پیدا کنید. مگر اینکه موکت ها از نظر طول پرز با یکدیگر متفاوت باشند، در این صورت مدل منحصر به فردی خواهند داشت. وقتی برای خرید موکت می روید، شاید همه موکت ها شبیه به هم باشند، اما به ظرافت و نقش های متفاوت آن ها توجه کنید و در نهایت طرحی را انتخاب کنید که برای دکوراسیون منزل یا محل کارتان مناسب باشد.  شما می توانید ترندهای موکت در سال جدید را مشاهده کنید و سپس مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

نکات مهم قبل از خرید موکت

  • قیمت موکت را در نظر بگیرید

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید موکت  قیمت مقرون به صرفه آن می باشد. قیمت موکت بسته به نوع فرش موکت رنگ و طرح آن متفاوت است. قبل از اینکه بخواهید موکتی بخرید، بودجه خود را تعیین کنید تا بتوانید بر اساس آن بودجه بهترین و بالاترین کیفیت را دریافت کنید. به عنوان مثال، موکت های مقاوم در برابر لکه یا موکت های بافته شده از الیاف طبیعی معمولاً گران‌تر از موکت های معمولی یا نایلونی هستند. از طرف دیگر، کاشی‌های موکت ممکن است انتخاب اقتصادی‌تری برای شما باشند، به خصوص اگر حیوانات خانگی در خانه دارید که می‌توانند موکت شما را لکه دار کنند. موکت های ارزان تری اغلب برای پله ها ارائه می شود، اما با توجه به اینکه پله ها منطقه شلوغی هستند، باید موکتی را انتخاب کنید که به سرعت خراب نشود. بنابراین با انتخاب متریال بهتر و طراحی ساده تر، شاید بتوان با کمترین هزینه این مشکل را برطرف کرد.  

  • به کیفیت موکت دقت کنید

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید موکت  کیفیت عالی موکت می باشد. جدا از نوع موکت، کیفیت موکت به بافت آن نیز بستگی دارد. اگر موکت هایی را بخرید که از مواد خوب اما با بافت نامناسب ساخته شده اند، خیلی زود فرسوده می شوند. مخصوصاً موکت های پشمی یا پرزدار که پرز بلندتری دارند و با راه رفتن روی آن پرز می‌تواند حرکت کند. همچنین دوام و کیفیت آن به نحوه نصب موکت بستگی دارد. اگر می خواهید موکت را برای اداره یا محیط کاری تهیه کنید حتما بخش موکت اداری را مشاهده کنید.

  • به مراقبت های لازم و تمیز کردن موکت دقت کنید

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید موکت توجه به نظافت آن است. بسته به اینکه موکت که خریداری می کنید در چه اتاقی نصب می شود و احتمال کثیف شدن آن چقدر است، موکتی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود یا به راحتی لکه و کثیفی ایجاد نشود. به عنوان مثال، اگر در حال تهیه موکت برای اتاق کودک هستید، باید بدانید که ممکن است خیلی زود کثیف شود زیرا ممکن است کودک شما هنگام بازی یا با دست های کثیف موکت را لکه دار کند. در این صورت بهتر است موکت های ضد لک یا موکت های ساخته شده از الیاف طبیعی را انتخاب کنید. زیرا لازم نیست مدام آنها را تمیز کنید. اما در هر صورت باید به نظافت و مراقبت از هر موکت خریداری شده توجه کنید.  اگر موکت شما کثیف است، می توانید خودتان آن را با مواد شوینده معمولی تمیز کنید یا برای خدمات تخصصی قالیشویی با سازنده تماس بگیرید.

نکته مهم: موکت خارجی بهتر است یا ایرانی؟ مطالعه کنید.

نکات مهم قبل از خرید موکت

  • رنگ و طرح مناسب را انتخاب کنید

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید موکت  توجه به نظافت آن است. بسته به اینکه موکتی که خریداری می کنید در چه اتاقی نصب می شود و احتمال کثیف شدن آن چقدر است، موکتی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود یا به راحتی لکه و کثیفی ایجاد نشود. به عنوان مثال، اگر در حال تهیه موکت برای اتاق کودک هستید، باید بدانید که ممکن است خیلی زود کثیف شود زیرا ممکن است کودک شما هنگام بازی یا با دست های کثیف موکت را لکه دار کند. در این صورت بهتر است موکت های ضد لک یا موکت های ساخته شده از الیاف طبیعی را انتخاب کنید. زیرا لازم نیست مدام آنها را تمیز کنید. اما در هر صورت باید به نظافت و مراقبت از هر موکت خریداری شده توجه کنید. اگر موکت شما کثیف است، می توانید خودتان آن را با مواد شوینده معمولی تمیز کنید یا برای تمیز کاری موکت به یک قالیشویی تخصصی مراجعه کنید. انتخاب از میان موکت طرحدار یا ساده ممکن است کمی سخت باشد ابتدا نکات آن را مطالعه کنید.

  • فضای اتاق را به درستی اندازه گیری کنید

از نکات مهم قبل از خرید موکت این است که مساحت اتاق خود را به درستی اندازه بگیرید. این اندازه گیری ها به شما در انتخاب بهترین موکت کمک می کند. از آنجایی که برای خود بودجه تعیین کرده اید و زمانی که اندازه دقیق آن را دارید بهتر می توانید قیمت هر موکت را متناسب با متراژ اتاق خود تخمین بزنید و با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که آیا می خواهید موکت را خودتان نصب کنید یا یک نصاب موکت برای شما این کار را انجام دهد، همچنین باید میزان چسب و زحمتی که کشیده شده باید در بودجه اولیه لحاظ شود تا هزینه شما به صرفه باشد را در نظر بگیرید.

  • از فروشگاه معتبر خرید کنید

حال که با نکات مهم قبل از خرید موکت  آشنا شدید میتوانید با خیالی آسوده به خرید موکت اقدام کنید اما این سوال به وجود می آید که از کجا موکتی را پیدا کنیم که همه ی این موارد را در خود داشته باشد. شما عزیزان میتوانید به وب سایت آیریس موکت مراجعه کنید و بهترین موکت ها را مشاهده و ثبت سفارش کنید. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید و با مشاوران ما صحبت های لازم را انجام دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *