مجله آموزشی

چمن مصنوعی موکتی چیست؟

چمن مصنوعی موکتی چیست؟

چمن مصنوعی موکتی نوعی چمن زینتی است که می تواند به عنوان سطحی جذاب و مناسب برای فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این نوع چمن دارای ویژگی های متنوع و منحصر به فردی است که باعث شده چمن مصنوعی موکتی بیش از گذشته در بین مردم محبوبیت داشته باشد. قبلاً از چمن مصنوعی فقط در اماکن ورزشی استفاده می شد اما امروزه با ارتقاء صنعت چمن مصنوعی در بیشتر مکان ها از آن استفاده می شود. با توجه به افزایش تعداد طرفداران چمن مصنوعی و افزایش تقاضا برای خرید چمن مصنوعی، انواع مختلفی از این محصولات در طرح ها، نقش ها و رنگ های مختلف تولید شده است که یکی از آنها چمن مصنوعی موکتی یا چمن رول است. شما عزیزان در این مقاله از ایریس موکت میتوانید با چمن مصنوعی موکتی آشنا شوید پس با ما همراه باشید.

چمن مصنوعی موکتی چیست؟

چمن مصنوعی موکتی یا رولی یک چمن مصنوعی زینتی محسوب می شود که بسته به محیط مورد نظر در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع چمن به دلیل داشتن الیاف کوتاه ظاهری فرش مانند دارد و یکی از محبوب ترین چمن های مصنوعی با الیاف بین 5 تا 15 میلی متر به شمار می رود. این محصول به دلیل داشتن الیاف کوتاه، سطحی یکنواخت دارد و باعث سهولت شستشو و نظافت چمن مصنوعی می شود. یکی دیگر از دلایل شباهت چمن مصنوعی موکتی به موکت نازک بودن آن در مقایسه با چمن مصنوعی ورزشی است.

کاربرد چمن مصنوعی موکتی چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، چمن مصنوعی موکتی نوعی چمن مصنوعی تزئینی است که در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع چمن به دلیل داشتن سطح صاف و یکنواخت می تواند به عنوان چمن مصنوعی در ورزش استفاده شود. در زیر کاربردهای بیشتری را برای چمن مصنوعی بیان کرده ایم. چمن مصنوعی موکتی به دلیل داشتن الیاف کوتاه برای استفاده در کافه ها و رستوران ها مناسب است. این محصول به دلیل داشتن الیاف کوتاه له نمیشود و به همین دلیل می توان از آن در زیر میز و صندلی استفاده کرد. چمن مصنوعی  موکتی در مناطق پر تردد استفاده می شود.

چمن مصنوعی موکتی چیست؟

چمن مصنوعی موکتی چیست؟

از آنجایی که این نوع چمن به راحتی قابل شستشو است، نازک بودن آن باعث می شود این محصول گزینه مناسبی به عنوان چمن مصنوعی برای مهدکودک نباشد. از چمن مصنوعی می توان به عنوان چمن مصنوعی در پشت بام یا باغ بام، چمن مصنوعی در خانه روستایی، چمن مصنوعی در حیاط استفاده کرد. ، وی از چمن مصنوعی در باشگاه، چمن مصنوعی در بالکن، چمن مصنوعی در استخر و … استفاده کرد و به طور کلی چمن مصنوعی موکتی در انواع مختلفی تولید و برای کاربردهای مختلف ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از چمن مصنوعی موکتی با ما همراه باشد.

اطلاعات بیشتر: چمن مصنوعی از کجا بخریم؟

انواع چمن مصنوعی موکتی

چمن مصنوعی موکتی بر اساس نوع بافت و شکل ظاهری به دو دسته تقسیم می شود که یکی به بافت فر و دیگری به بافت کات معروف است. بافت فر برای محیط های پرتردد مناسب است، در حالی که بافت کات داده شده برای محیط های کم تردد مناسب است، بنابراین بسته به نوع بافت، هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند.

ویژگی های چمن مصنوعی موکتی

چمن مصنوعی موکتی به دلیل ظرافت و تراکم بالا ظاهری یکنواخت می دهد. اما نکته قابل توجه این است که ممکن است کمی با حالت طبیعی خود مشابه چمن طبیعی متفاوت باشد. استحکام و ماندگاری بالای بافت این دسته از محصولات اجازه چروک شدن آن را در مناطقی با ترافیک شدید نمی دهد و راحتی فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد. چمن مصنوعی موکتی به دلیل داشتن الیاف کوتاه بسیار عالی است. زیرا این محصول به صورت فشرده بافته می شود و جارو زدن آن بسیار آسان است.

معایب چمن مصنوعی موکتی

اگر چمن مصنوعی موکتی شما برای شرایط ترافیکی زیاد مناسب نیست با گذشت زمان، به سرعت چین و چروک و کوبیده می شود. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید این محصول با متخصصین این شرکت تماس بگیرید تا مدل چمن مصنوعی موکتی مناسب به شما ارائه شود. یکی دیگر از معایب چمن مصنوعی موکتی ظاهر کمتر طبیعی آن است. اما برای کاربردهای خاص مانند استفاده بر روی دیوار و مناطقی که به راحتی باید تمیز شوند، چمن مصنوعی خوبی به حساب می آید. طول عمر کمتر این نوع چمن در مقایسه با چمن های مصنوعی با الیاف بالا بیشتر از سایر معایب این دسته از چمن ها است. تعداد نخ های استفاده شده در چمن مصنوعی موکتی نسبت به انواع دیگر کمتر است و این امر در دراز مدت بر ماندگاری چمن و پوسیدگی آن در برابر آفتاب تاثیر می گذارد. البته باید توجه داشته باشیم که برخی از  چمن مصنوعی های موکتی با دیتکس بالا می توانند به اندازه فرش های چمن پرز بلند دوام بیاورند.

اطلاعات بیشتر: جمن مصنوعی برای استخر

نظافت چمن مصنوعی موکتی

الیاف کوتاه چمن مصنوعی موکتی تمیز کردن این نوع چمن را بسیار آسان می کند. ابتدا باید ذرات درشت که شامل برگ درختان است را جدا کنید سپس با استفاده از جاروبرقی مخصوص ذرات ریز باقیمانده را جمع آوری کنید و در نهایت پس از حذف زباله ها نوبت به شستن و تمیز کردن چمن مصنوعی می رسد. برای این کار، چمن مصنوعی موکتی  را با شیلنگ آب بشویید یا اگر منطقه بزرگ است، از واترجت برای پاک کردن کثیفی آن استفاده کنید.

چمن مصنوعی موکتی چیست؟

چمن مصنوعی موکتی چیست؟

نصب چمن مصنوعی موکتی

این نوع چمن بر روی انواع سطوح اعم از سرامیکی، بتنی، سفالی و … قابل نصب است که بهتر است چمن مصنوعی موکتی یا هر نوع چمن مصنوعی دیگری نصب شود. ابتدا زیرسازی را درست انجام دهید تا هنگام نصب چمن مشکلی پیش نیاید. چمن مصنوعی موکتی به دلیل ظاهر صاف و یکنواختی که دارد کمترین ارتفاع پایه را دارد بنابراین بهتر است سطحی کاملا صاف و یکدست برای پایه آماده شود. جدا از زیرساخت، عواملی مانند سیستم زهکشی مناسب باید به درستی چیدمان شود تا آب جریان داشته باشد تا چمن مصنوعی بوی نامطبوع ندهد. بیشتر آب معمولا از روی چمن می گذرد و از کناره های چمن یا از کفش ها خارج می شود. به دلیل ضخامت نازک چمن مصنوعی موکتی نسبت به سایر چمن های مصنوعی، سطح این نوع چمن سخت تر است، بنابراین می توانید از ژئوتکستایل و نمد برای نرم کردن سطح چمن استفاده کنید.

در این صورت ممکن است این محصول برای چمن مصنوعی مهدکودک مناسب باشد. پس از بررسی نکات ذکر شده باید وسعت منطقه را اندازه بگیرید و تکه های چمن مصنوعی را به همان نسبت برش دهید. سپس چمن را محکم کنید و آن را با چسب پلی اورتان یا موکت بچسبانید. البته بهتر است این کار را به یک فرد با تجربه و حرفه ای در این زمینه بسپارید تا در حین انجام کارهای اولیه عمر چمن مصنوعی موکتی شما افزایش یابد. برای نصب چمن مصنوعی موکتی خود می توانید با آیریس موکت تماس بگیرید و کارشناسان مجموعه به شما کمک کنند.

خرید چمن مصنوعی موکتی

انتخاب و خرید چمن مصنوعی موکتی یک انتخاب ایده آل و خلاقانه برای ایجاد محیطی شاداب و سرسبز است. برای خرید این محصول باید علاوه بر انتخاب چمن مناسب، بسته به محیط، عواملی مانند کیفیت، ارتفاع چمن، نوع تار، نخ استفاده شده و … را در نظر گرفت که پیشنهاد می کنیم با توجه به تکثیر چمن مصنوعی موکتی، بهتر است ابتدا قسمت چمن مصنوعی موکتی چیست ؟را بخوانید و سپس اقدام به خرید چمن مصنوعی کنید.

قیمت چمن مصنوعی موکتی

قیمت چمن مصنوعی موکتی می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند برند، نوع نخ، کیفیت، پایه یا مواد پشتی، الیاف استفاده شده و … باشد. آیریس موکت تمام فاکتورهای لازم را در نظر میگیرد تا اطمینان حاصل شود که یک محصول خوب و با کیفیت چمن مصنوعی موکتی مشتریان خود را راضی خواهد کرد. برای اطلاع بیشتر از قیمت چمن مصنوعی موکتی و خرید انواع چمن مصنوعی موکتی می توانید با کارشناسان آیریس موکت تماس بگیرید.

شما عزیزان می توانید انواع چمن مصنوعی موکتی را برای خو از آیریس موکت سفارش دهید. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت آیریس موکت مراجعه کنید و یا با شماره های ما در وب سایت در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *