مجله آموزشی

انواع کفپوش برای رستوران | معرفی بهترین کفپوش

انواع کفپوش برای رستوران

انواع کفپوش برای رستوران کدام است؟ بهترین کفپوشی که می توان برای رستوران خریداری کرد کدام است؟ آیریس موکت با این مقاله کامل و جامع همراه شما است تا بتوانید بهترین ها را برای رستوران خود انتخاب کرده و نگران دکوراسیون رستوران شیک خود نباشید. کفپوش های رستوران ساده نیستند و انواع مختلفی دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. در طراحی دکوراسیون رستوران باید کف قسمت های مختلف رستوران با هم هماهنگ و چیدمان شود، علاوه بر این که طبقات باید با تم کلی رستوران همخوانی داشته باشد.

از طرفی انواع کفپوش برای رستوران به دلیل ارتباط مستقیم با مواد غذایی و سلامت مشتریان باید استانداردها و شرایط خاصی را داشته باشد.در این مقاله با عنوان مقایسه و انتخاب کفپوش رستوران سعی کرده ایم هر آنچه را که باید در مورد انواع کفپوش برای رستوران بدانید را گردآوری کنیم. پس اگر قصد افتتاح رستوران دارید یا می خواهید سبک طراحی رستوران خود را تغییر دهید، این مقاله از آیریس موکت را از دست ندهید.

انواع کفپوش برای رستوران

کف پوش ها ی رستوران انواع مختلفی دارند که شما میتوانید برای رستوران خود انتخاب کرده و بهترین ها را به ارمغان بیاورید. انواع کفپوش ها عبارتند از:

کفپوش اپوکسی

 کفپوش اپوکسی رستورانی متشکل از دو جزء اصلی رزین اپوکسی و هاردنر نوعی کفپوش انعطاف پذیر است که به راحتی بر روی کف بتنی و یا سایر بسترها مانند سیمان نصب می شود. کفپوش اپوکسی انواع مختلفی دارد که بسته به شرایط محیطی و مقصد خود میتوانید آنها را انتخاب کنید. یکی از انواع کفپوش اپوکسی پرکاربرد در رستوران ها و سایر فضاهایی که زیبایی از اهمیت خاصی برخوردار است کفپوش اپوکسی دکوراتیو می باشد. بسیار بادوام است و به راحتی تمیز می شود، ضد لغزش است که ایمنی بیشتری را برای کارکنان و مشتریان به خصوص در فصل بارندگی فراهم می کند، خاصیت ضد آب، بهداشتی و ضد باکتری است: از ایجاد گرد و غبار جلوگیری می کند و احتمال تشکیل کپک، قارچ و باکتری را از بین می برد.

انواع کفپوش برای رستوران

انواع کفپوش برای رستوران

طراحی یکپارچه و بدون درز، قابلیت رنگ آمیزی و علامت گذاری، افزایش مقاومت سطح در برابر تخریب، فرسایش و مواد شیمیایی (اسیدها، قلیاها، حلالها و روغن ها) مقاومت سایشی و مکانیکی بسیار بالا در برابر فشار و ضربه، نصب و تعمیر سریع و آسان، فرمولاسیون ترکیبات اپوکسی دارای سطح بسیار پایینی از ترکیبات آلی فرار است. به همین دلیل است که به عنوان یک گزینه سازگار با محیط زیست شناخته می شود. میان انواع کفپوش برای رستوران میتوانید به کفپوش اپوکسی بپردازید.

کفپوش بتن صیقل یافته

بتن صیقلی از نظر دوام و مقاومت گزینه بسیار مناسبی است. نگهداری از این نوع کفپوش آسان بوده و در مقابل لکه نیز مقاوم است. در مقابل، بتن صیقلی بسیار متنوع است و در طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها وجود دارد. کفپوش بتنی صیقلی دارای معایبی نیز می باشد که یکی از بارزترین آنها امکان ترک خوردن در صورت افتادن اجسام بر روی آن است.

کفپوش کاشی یا موزاییک

کاشی و موزاییک نیز به دلیل تنوع طرح و رنگ، استحکام و دوام بالا و سهولت در نگهداری و نظافت گزینه مناسبی به عنوان کفپوش رستوران و آشپزخانه می باشد. اما یکی از ایرادات آن امکان ترک خوردگی یا شکستگی مانند بتن است.

کفپوش لمینت

یکی دیگر از انواع کفپوش برای رستوران کفپوش لمینت میباشد لمینت همچنین به دلیل ماندگاری زیاد و تنوع طرح و رنگ جلوه زیبایی به رستوران شما می دهد. علاوه بر این ویژگی ها، پیاده سازی و نگهداری آن نیز آسان است. مهمترین عیب پارکت لمینت مقاومت کم آن در برابر حریق و ایجاد صدا در اثر جابجایی افراد یا میز و صندلی های زیاد است.

انواع کفپوش برای رستوران

انواع کفپوش برای رستوران

کفپوش وینیل یا PVC

وینیل به دلیل مقرون به صرفه بودن یک گزینه کفپوش محبوب است. همچنین بادوام و نگهداری آسان است و وینیل را به گزینه ای عالی برای کفپوش رستوران تبدیل می کند. کفپوش وینیل به عنوان عایق صدا عمل می کند و اکو را کاهش می دهد. همچنین سطحی صاف و ایمن برای راه رفتن فراهم می کند. از معایب این نوع کفپوش می توان به عمر مفید و تحمل بار کمتر نسبت به سایر مصالح کفپوش اشاره کرد.

کفپوش موکت

از دیگر طرح های زیبا برای کفپوش رستوران می توان به موکت اشاره کرد که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با روی کار آمدن موکت های ضخیم و طرح های زیبا بسیاری از رستوران داران تمامی فضای رستوران خود را موکت می کنند که زیبایی قابل توجهی دارد. شما می توانید از یک رنگ خنثی برای این کار استفاده کنید و کفپوشی منحصر به فرد داشته باشید.

ویژگی انتخاب کفپوش مناسب رستوران

برای اینکه از میان انواع کفپوش برای رستوران مناسب ترین را انتخاب کنید باید به یک سری ویژگی توجه کنید برای انتخاب یک کفپوش مطلوب و بادوام باید معیارهای مختلفی را در نظر گرفت. این معیارها برای انتخاب کفپوش در رستوران ها و سفره خانه ها به دلیل شرایط خاص متفاوت است. در ادامه به بررسی این معیار می پردازیم:

طول عمر بالا: تعداد زیادی از مشتریان روزانه به رستوران‌ها سر می‌زنند، پیشخدمت دائماً به این طرف و آن طرف می‌رود، و به مشتریان پاسخ می‌دهد. صندلی ها به طور مداوم به جلو و عقب جابه جا می شوند، بنابراین طبیعی است که پوشش کف طول عمر بالایی داشته باشد در این شرایط، انتخاب کفپوش بی کیفیت ممکن است برای شما مشکل ساز باشد، بنابراین بهتر است با انتخاب یک محصول بادوام، هزینه های احتمالی تعمیر را به حداقل برسانید.

مقاومت بالا: پوششی که به عنوان کف رستوران انتخاب می کنید باید بسیار مقاوم باشد. چه از کاشی و سرامیک صنعتی مقاوم در برابر اسید استفاده کرده باشید و چه از فرش، کفپوش ها نباید در اثر فشار چرخ دستی، میز و صندلی آسیب ببینند.

به حداقل رساندن لغزش: یکی دیگر از مواردی که برای راحتی و ایمنی مشتریان و سرورها باید در نظر گرفته شود، به حداقل رساندن لغزش و جلوگیری از سر خوردن آنهاست. لغزنده بودن کف رستوران علاوه بر ایجاد خطر برای پیشخدمت که حرکت می کند، می تواند برای مشتریان نیز خطرناک باشد؛ بنابراین ترجیحاً یک پوشش کف غیر لغزنده انتخاب شود.

زیبایی: مشتریان مکانی را برای غذا خوردن انتخاب می کنند که احساس خوبی در آنها ایجاد کند. تمیزی و سبک رستوران تاثیر زیادی در انتخاب رستوران مشتریان دارد. کفپوش می تواند حس خوشایندی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد و زیبایی محیط را تحت تاثیر قرار دهد.

بی صدا بودن: در میان شلوغی کار، ترافیک و … ترجیح می دهیم وعده های غذایی خود را در محیط های آرام و ساکت صرف کنیم. با توجه به این مشکل، انتخاب طبقاتی که صدای زیادی را هنگام راه رفتن منعکس می کنند، می تواند ناخوشایند باشد.

انواع کفپوش برای رستوران

انواع کفپوش برای رستوران

تمیز شدن آسان: متریال انتخاب شده برای کفپوش رستوران باید به راحتی از هر نوع آلودگی پاک شود. سطوح مختلف در رستوران همیشه در معرض لکه های چربی، نوشیدنی ها، مایعات و مواد غذایی هستند که تمیز کردن آنها مهم است. زیرا وجود هر نوع لکه و کثیفی می تواند مشتری را به مشتری ناراضی تبدیل کند. می توانید ویژگی های کفپوش را از فروشنده بپرسیم و از آنها بخواهید که کفپوش هایی را که به راحتی نظافت می شوند در اختیار شما قرار دهند.

ضد اب بودن: قسمت آشپزخانه رستوران قسمتی است که از آب سرو کار دارد. از شستن مواد غذایی گرفته تا ظروف و تابه های کثیف، ممکن است بخواهید هر سطحی را بشویید، مهم است که کفپوش ضد آب را انتخاب کنید.

برای همین دلیل است که درمیان انواع کفپوش برای رستوران باید بهترین را انتخاب کنید تا نگرانی نداشته باشید.

بهترین نوع کفپوش برای رستوران

در میان انواع کفپوش برای رستوران که در بالا به آنها اشاره شد اگر دقت کرده باشید به ویژگی ها و مزایای کفپوش اپوکسی برای رستوران بیشترین اشاره شد. این کفپوش بهترین نوع کفپوش است که شما می توانید برای رستوران خود انتخاب کنید و تقریبا شما را از بقیه کفپوش ها جدا میکند. علاوه بر این موکت رستورانی نیز از دیگر بهترین کفپوش هایی است که می توانید برای رستوران خود استفاده کنید. برای خرید موکت رستورانی و یا دریافت قیمت آن می توانید به سایت آیریس موکت مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *